Hallo wereld!

Welkom bij WordPress. Dit is een eerste voorbeeldbericht om indruk te geven hoe een blogbericht eruit ziet. Dit bericht kan worden aangepast of worden verwijderd zodat er gestart kan worden met bloggen.

Online Trends 2014

De goede Sint, de kerstboom en de oliebollen staan weer voor de deur. Dus ook de tijd van de lijstjes, overzichten en trends voor het nieuwe jaar breekt weer aan.
Digitale trends en tools in 60 minuten zorgt dat je in een uurtje op de hoogte bent van Online Trends 2014.
Twaalf experts leggen uit welke online ontwikkelingen je niet mag missen. Daarnaast krijg je tips hoe je deze trends succesvol zelf kunt toepassen.  Hieronder een korte omschrijving van de twaalf trends. Voor  het completen overzicht tips en trucs moet je even 60 minuten (nou ja iets meer) vrijmaken en het boek lezen.

Trend 1: Mobiele Websites
Steeds meer mensen bezoeken je website via hun smartphone of tablet. Heb jij nog geen mobiele website, onderneem dan nu de juiste stappen. Anders kan dit je klanten kosten.

Trend 2: Flat design
Ook websites zijn gevoelig voor modetrends. Daarom is het goed om regelmatig je design op te frissen. Moet je met iedere trend meedoen? Ik denk van niet. De trend voor 2014 is flatdesign, letterlijk zo plat als een dubbeltje. Windows en Apple zijn mooie voorbeelden hiervan. Maar ook Nederlandse merken als HEMA, NS en Douwe Egberts volgen in rap tempo. In het boekje krijg je tips waar je op moet letten als je met deze trend mee wil doen.

Trend 3: De opmars van klantvriendelijke content
Content(marketing) is hot…maar hoe zorg je dat jouw content ook bekeken/gelezen wordt? Enkele tips uit het boek: zorg voor toegevoegde waarde voor je doelgroep en laat gebruikers zelf kiezen hoe ze jouw informatie kunnen ontvangen.

Trend 4: Van grote communicatieafdeling naar kleine hub
De communicatieprofessional krijgt een nieuwe rol. Het gaat niet zo zeer meer om bereiken en beïnvloeden van doelgroepen, maar om interacties en relaties. Nieuwe kansen dus voor professionals die bereid zijn te specialiseren (klantcontact, marketing en allround copywriting) Bovendien moeten zij de dynamiek van de netwerksamenleving begrijpen.

Trend 5: Online crisiscommunicatie: het volk aan de macht
Verspreiding van berichten via social media gaat snel, razendsnel. Leuk als het positief is, minder als het negatief is. De mogelijkheden van de online communicatie via social media vraagt om snelle reactie, dus tijd om het crisisdraaiboek aan te pakken.

Trend 6: Behoefte aan inzicht in de customer journey
Bedrijven moeten meer halen uit webstatistieken. Vaak blijft het nu beperkt tot aantallen bezoekers, gemiddelde tijd op de site etc. Maar wij weten al langer dat meetbare doelen belangrijker zijn. Denk aan ingevulde contactformulieren, aankopen, downloads. Bovendien draagt inzicht in de verkeersbronnen en content bij aan het bepalen welke marketing inspanningen daadwerkelijk omzet opleveren.

Trend 7: Intranet als (mobiele) serviceomgeving
Wie zit er nu nog 8 uur op dezelfde werkplek? Intranet, ofwel digitale werkomgeving biedt mogelijkheden om snel en effectief contact te hebben met collega’s of zelfs mensen buiten de organisatie. Het is dan wel belangrijk om de juiste tools beschikbaar zijn voor de gebruikers.
Tijdwinst en kennisdeling zijn belangrijke speerpunten.

Trend 8: Integratie mobiel in ons dagelijks leven
We zijn altijd en overal verbonden met internet. Naast de smartphone (waar we bijna allemaal wel al aan gewend zijn) komen er nieuwe apparaten waarmee we nog meer mobiel verbonden zullen zijn. Op korte termijn betekent dit dat je moet zorgen dat je website responsive is, voor een optimale webervaring. Verder zul je als ondernemer, manager of professional moeten nadenken hoe je in de toekomst gebruikers beter kunt helpen met deze nieuwe technologieën.

Trend 9: Online Communitymanagement
Je moet de doelgroep niet alleen aantrekken maar ook boeien en binden. Dit vraagt niet alleen om een online aanwezigheid op verschillende platformen, maar ook om een verandering binnen de organisatie. Het bouwen van online communities is dan ook een vorm van lange termijn marketing.

Trend 10: Instagramification en visual stroytelling
Visuele content wordt steeds belangrijker. Denk aan Instagram en Vine.  De social media gebruiker zit namelijk niet te wachten op lange stukken tekst. Nee een beeld zegt meer dan duizend woorden. Goed om rekening mee te houden bij je content creatie.

Trend 11: Gebruikerspsychologie als volgende fase in siteoptimalisatie
Denken als je gebruiker zal de prestaties van je apps en websites verhogen. Zo kun je zorgen dat je je doelstellingen (x aantal ingevulde contactformulieren, x aantal verkopen van product/dienst A, x aantal downloads) wel behaalt.
Voor online succes moet je inspelen op de behoeften van de klant en op het gedrag van de klant.

Trend 12: Bloggen steeds persoonlijker
Bloggen is hot. Mensen houden van actuele, handige, online informatie en zoekmachines ook.  De grote uitdaging in 2014 is om persoonlijke blogs te schrijven, zelfs als je een blog zakelijk inzet.

Bron: zetcomputer.nl

 

 

Hoeveel kost een WordPress website?

Deze week hoorde ik van een WordPress serivice, waar je bijna  400 euro per jaar voor de hosting betaalt en eh… service? Je krijgt  inderdaad de  beschikking over heel veel tutorials. Oftewel, je moet voor dat geld ook nog eens heel veel zelf doen… Je bent bovendien beperkt in de themes en de plugins die in het assortiment zijn opgenomen (en die je zelf moet aanpassen en instellen). En ook de optimalisatie voor Google leek me een standaard aangelegenheid.

Daaronder stond ook nog de aanbeveling dat een WordPress site geen duizenden euro’s hoeft te kosten… Volgens mij ben je na een paar jaar toch wel duizenden euro’s kwijt? En veel tijd? En in de jaren daarna nog eens. En dan ook, zo zonder verder support: Wat heb je dan?

Gelukkig kun je voor meer support en een theme op maat wel kiezen voor opties van 1.000 tot meer dan 2.000 euro per jaar. Maar dan wel naast die bijna 400 euro hosting kosten per jaar…

Daarom… de hoogste tijd voor het ‘echte verhaal’:  Wat kost dat nou, een  WordPress site? *

Welke kosten tellen mee voor een WordPress site?
  • Domeinnaan en hostingIk ben zelf erg gecharmeerd van Sohosted, ik vind dat ze voor WordPress een prima prijs-kwaliteitverhouding bieden. Te vergelijken met de tarieven van Yourhosting.

    Voor een small hostingpakket betaal je bij Sohosted 1,50 per maand en voor een domeinnaam 14 euro. Dat is dus 32 euro per jaar. Voor een WordPress site krijg je daar meer dan waar voor je geld. Een standaard geheugenlimiet van 256 MB (belangrijk voor WordPress) en een vriendelijke en goed bereikbare helpdesk (mét telefoon).

    Pas op voor ‘instinkers’ met goedkope domeinnamen. Zie ook mijn Checklist voor goede hosting. Helaas zijn ook bekende en  ‘gerenommeerde’ webhosters niet altijd de beste keuze voor WordPress!

    Betaal je voor een eenvoudige WordPress site meer dan 50 euro of zelfs rond de 100 euro per jaar? Dan is verhuizen naar een andere hostingprovider wellicht een gunstige optie. Was dat vroeger nog een langdurige toestand, tegenwoordig ben je vaak in een dag verhuisd!

  • Je website (laten) makenEen WordPress site kún je zelf maken. Je kunt ook zélf je administratie doen of je huis schilderen… Ook voor WordPress geldt: Hoe heerlijk is het om dat uit te besteden aan iemand die daar al jaren ervaring in heeft opgedaan en om zelf weer te doen waar jij goed in bent.

    Afhankelijk van het aanbod en je wensen: reken hiervoor niet  op minder dan 600 euro voor een simpele website. Voor een op maat gemaakte website betaal je al snel 800 euro tot het dubbele daarvan, en aan een webbouwer die hopelijk ook verstand heeft van vindbaarheid in Google. Voor een koopje een website laten maken en dan niet gevonden worden in Google, is tenslotte wel snel weggegooid (leer)geld. Bekijk hier wat er bij komt kijken.

  • OnderhoudHiervoor geldt hetzelfde: zelf doen of uitbesteden? Besteed je dit uit, dan lijkt 55 euro per kwartaal een marktconform tarief voor reguliere backups, het laten updaten van WordPress en plugins en voor eventueel herstel. Lees hier waarom het verstandig is om het onderhoud uit te besteden.

    Wil je ook vaker support van je webbouwer, dan biedt een servicegerichte webbouwer daar extra opties en abonnementen voor aan.

Samenvatting van de basic kosten

Bij elkaar opgeteld komt deze kostenindicatie dan neer op:

  • Eenmalig bedrag voor het maken van je website: vanaf 600 tot rond 1.800 euro (of meer).
  • Jaarlijks bedrag voor je domeinnaam en hosting: 33 tot 50 euro per jaar voor een eenvoudige website.
  • jaarlijks bedrag voor het uitbesteden van onderhoud: rond 220 per jaar.

Jaarlijks is dat dus zo’n 260 euro, met een eenmalige eerste investering voor het maken van je website en de optimalisering daarvan voor Google.

Waarschijnlijk helpt je webbouwer je tussendoor ook met vragen weer even verder op weg, al dan niet tegen een schappelijk tarief.

Als ik dat vergelijk met een jaarlijkse 400 euro voor hosting, waarbij je zelf voortdurend van alles moet uitvinden en je bovendien beperkt bent in de keuzes voor plugins en het beheersen van je vindbaarheid, dan zou ik het wel weten. Maar ik hou dan ook van websites die echt bij iemand passen en die aansluiten bij hun persoon, aanbod en doelgroep.

Bijkomend voordeel is dat zo’n klantgerichte aanpak ook nog eens voor een veel scherpere prijs kan!

* Tarieven gelden op het moment van schrijven, pin me hier niet nog jaren na dato op vast ;-)

Bron: www.piripirimarcom.nl

Wat zijn de kosten van een WordPress website?

Over een website met een CMS is het lastig een exacte prijs te bepalen zonder dat er meer gegevens over de website en de wensen beschikbaar zijn. Een gemiddeld cms start bij € 1.000,00 tot € 2.000,00.

De kosten van een WordPress website hangen af van de functionaliteit die u wenst. Bij een complex WordPress website met veel applicaties, een uitgebreid systeem en veel grafische vormgeving lopen de kosten al snel in de duizenden euro’s. Ook kunt u kiezen tussen een open source CMS of een CMS van een commerciële leverancier. € 2.000,00 tot € 3.000,00

Bijkomende kosten van een website zijn de jaarlijkse registratie en hosting. Dit bedrag bedraagt tussen de € 50 en € 150,- per jaar. Er zijn ook WordPress website leveranciers die kosten per maand voor het CMS in rekening brengen. Vaak met een SLA en en maandelijks bedrag vor het gebruik van het CMS en de helpdesk.

Kosten van een complexe website

Bij complexe WordPress website implementaties kunt u ook denken aan extra speciale modules: webshop, custom webapplicaties, koppeling aan uw bestaande automatisering, zoekmodule, . U moet dan denken aan € 5.000,00 tot € 7.500,00

Een CMS kan worden gebouwd voor een specifieke toepassing, maar er zijn ook generieke CMS’ en beschikbaar. Een aantal daarvan is onder een opensource licentie gepubliceerd. Deze open source-oplossingen zijn volgens onderzoek voor 77% een goed alternatief voor closed source-oplossing. (Bron wikipedia)

Kosten van een zeer complexe implementatie

Naast bovenstaande kosten van content management (ook wel web content management) wordt de term ook gebruikt voor de bredere variant, Enterprise Content Management (ECM). Enterprise content management (ECM) betreft het beheer van ongestructureerde informatie binnen een onderneming. Ongestructureerde informatie is alle informatie die niet direct als veld in een database benaderbaar is. Hierbij kan het gaan om allerlei soorten documenten (bijvoorbeeld Office documenten van het type Word (.doc), Excel (.xls), etc, maar ook PDF, XML, E-mailberichten, afbeeldingen, video’s en geluidsfragmenten). Op deelgebieden van ECM zijn Open source alternatieven voorhanden. Op het niveau van de platformaanbieders is Alfresco de grootste Open Source alternatief voor de closed source systemen als OpenText, Documentum en SharePoint. De kosten van dergelijke implementaties lopen van € 10.000,00 tot € 30.000,00

Het blijft altijd lastig om exact te bepalen wat een WordPress website kost, maar wilt u vrijblijvend exact weten wat uw WordPress website u gaat kosten, vul dan ons formulier in en ontvang exacte prijsopgaven.

Bron: www.watkostnu.nl

Wat kost het laten maken van een website?

Het ligt eraan.

Het ligt aan wat je precies wilt. Als je nu drie offertes aanvraagt, bij 3 verschillende webdesignbureaus, dan krijg je 3 verschillende prijzen terug.

Hoe kan dat en wat wil je eigenlijk?

Het is heel belangrijk om goed na te denken over wat je precies wilt. Wat is het doel van de website? En hoe wil je overkomen?

Wat te veel ondernemers doen is dat zij te veel op de prijs letten en te weinig op de gebruiksvriendelijkheid, kwaliteit van de designers, de zoekmachine vriendelijkheid en de gerichtheid op conversie.

De meeste ondernemers laten een nieuwe website bouwen om de 3 tot 5 jaar. Sommige houden hem wel 10 jaar. Maar ok. Jouw investering in de nieuwe website bepaalt 3 tot 5 jaar lang hoeveel jij uit je online onderneming haalt.

Of jouw onderneming online een succes wordt of verdwijnt in de massa.

Het design van je website kan je vergelijken met een vermenigvuldigfactor. Hoe beter het design is, hoe meer jij uit elke marketingactie, bezoeker en tekst haalt. En hoe slechter de website is, hoe minder je alles haalt.

Als je dit vermenigvuldigt met elke actie, tekst en bezoeker over de komende 3 tot 5 jaar dan heb je het over tienduizenden of honderdduizenden gemiste bezoekers en tientallen of honderdtallen gemiste offerte aanvragen/bestellingen.

Waarom zou je dan zo op de prijs letten en zo weinig op de belangrijkste dingen, namelijk de gebruiksvriendelijkheid, de look & feel van je website, de zoekmachine vriendelijkheid en de focus op conversie?

Wil je nou iets wat er oké uitziet en een paar honderd euro kost of wil je een zoekmachine vriendelijke website met een wow-factor die verkoopt?

Wil je een online visitekaartje of wil je een succesvolle website? 

Ok, maar wat kost een website nou gemiddeld?

Gemiddelde kosten voor het laten maken van een website

De prijs van een website wordt over het algemeen bepaalt door het uurtarief van de designer (en de andere medewerkers die bij het het design betrokken zijn) x de complexiteit van jouw gewenste website.

Het uurtarief van de designer wordt bepaald door zijn ervaring, kennis en de overheadkosten van het bureau.

Zo zal een freelancer voor 30 a 50 per uur, een klein webdesign bureau voor 40 a 75 per uur en grote ontwikkelbureaus kunnen wel 75 tot wel 250 per uur vragen.

Bij webdesign geldt over het algemeen; hoe meer kosten, hoe meer je krijgt.

Ervaring, kennis en creativiteit kost nou eenmaal wat. Gelukkig is de investering in een weldoordacht webdesign een langdurende investering die makkelijk de kosten eruit haalt.

Maar wat kost een website gemiddeld nou?

Een professioneel gemaakte website zonder template gedoe door een professioneel designbureau kost ongeveer 1000-3000.

Zo’n website is perfect voor starters en de wat kleinere ondernemers die toe zijn aan een nieuwe website.

Wat kan je voor zo’n prijs verwachten?

  1. Een professioneel en makkelijk te gebruiken content management systeem (lees WordPress)
  2. Meerdere feedbackmomenten
  3. Google Analytics implementatie
  4. Een zoekmachine vriendelijke website
  5. Dat de website getest wordt
  6. En natuurlijk een onderscheidende website die qua look & feel jouw USP en identiteit uitstraalt.

Hoe dichter je bij de  5000 komt, hoe meer je kan verwachten.

Bijvoorbeeld een blog, een extra designer en of marketeer die mee kijkt (denkt en werkt), een landingspagina en marketingassistentie.

Hoeveel kost een website met CMS?

99 van de 100 keer is het laten maken van een website met CMS de beste investering.

De meeste professionele webdesignbureaus bouwen tegenwoordig alleen maar websites waar een CMS bijzit. Een CMS is juist voor de gebruiker handig en kostenbesparend. Je hoeft niet meer voor elke aanpassing, update of nieuwe dienst een webdesigner in te huren.

Bij webdesigns boven de 1000 euro of hoger zou een CMS (lees WordPress) inbegrepen moeten zijn. Vraag er ook even voor de zekerheid naar (of kijk of de dienstenpagina).

En ga voor een gratis CMS, zoals WordPress.

Veel uitgebreider, veiliger en flexibeler dan betaalde CMS’en (waar je per maand voor moet betalen).

Gooi geen geld weg.

Investeer.

En alsjeblieft. Investeer ook in goede afbeeldingen.

Niet die typische stockfoto’s met ‘zakenmensen’ die overdreven lachen. En meestal zijn eigen gemaakte foto’s niet professioneel genoeg.

Je wilt toch een betere website dan je concurrenten?

De eerste indruk telt.

Als jouw doelgroep in de vergelijkfase zit, bezoekt die elke website die goed vindbaar is. Jouw website (als je investeert in zoekmachine optimalisatie) en die van jouw concurrenten. De look & feel en de gebruiksvriendelijkheid bepaalt dan voor een grote deel hoe zij over jou denken.

Je hebt een streepje voor met een weldoordacht design. Vraag eens of het webdesignbureau ook wat doet aan usability en conversie optimalisatie. En of zij dat bij jouw website gaan doen?

En wat kost een responsive website?

Het mobiel internetgebruik groeit. Nog steeds en dat zal nog wel een tijdje doorgaan.

Tegenwoordig zijn circa 10-40% van jouw bezoekers, mobiele bezoekers. Hoe wil je dat jouw website op de mobiel eruit komt te zien? Of op de tablet? Denk daar ook over na.

Een responsive website is een website die zich aan het apparaat aanpast. Zo komt jouw website altijd goed uit de verf.

Het responsive maken van een website kost over het algemeen circa 20-50% extra 

Hoe uitgebreider je jouw website wilt hebben, hoe duurder die wordt. En duur is niet verkeerd. Het is een investering.

Meer functionaliteit = meer kosten

Hoe groter, mooier, zoekmachine vriendelijker, creatiever, conversie gerichter en uitgebreider de website wordt, hoe meer je gaat betalen.

Heb je een groter budget? Investeer dan extra in usability, zoekmachine optimalisatie, een responsive design en conversie optimalisatie. Elke investering in deze factoren in het designtraject  is vele malen goedkoper dan het later te doen.

Wil je een zoekfunctie met een filter? Heb je een enorm grote website? Het maken van een grote website kost ongeveer 5000 – 20000. Bij grote bedrijfswebsites of overheidswebsites komen soms wel bedragen van 100.000 of meer naar voren.

Waarom denk jij dat ze niet een website van 5000 euro nemen? Omdat een goede website meer oplevert dan het kost.

Wat kost een website per maand?

Buiten de eenmalige investering van het bouwen van een website om heb je ook nog wat maandelijkse of jaarlijkse kosten.

Zo heb je hosting nodig. Dat kost ongeveer 5 tot 25 euro per maand. En je hebt een domeinnaam nodig. Dat kost ongeveer 5 tot 15 euro per jaar. Sommige webdesignbureaus bieden ook nog een onderhoudscontract aan. Zij zorgen dan voor alle updates en de veiligheid van je website.

Zo’n onderhoudscontract zou ongeveer 50 tot 150 euro per maand kosten. Een onderhoudscontract is voornamelijk interessant voor de wat grotere bedrijven die geen tijd hebben om het zelf te doen en niemand daarvoor hebben aangenomen.

Eventuele extra variabele kosten bij het laten maken van een website

  1. Afbeeldingen (tot wel 60 euro per foto (voor een grote))
  2. Extra landingspagina’s
  3. Zoekmachine optimalisatie
  4. A/B tests
  5. Adwords
  6. Design en eventueel marketinghulp bij e-mailcampagnes
  7. Logo

Dus wat kost een website? Dat ligt aan wat je wilt. Wil je een template website of wil je een website waar over nagedacht is?

Een professionele website?

Wil je een doordachte website? Een zoekmachine vriendelijke website die er zowel goed uit ziet als gericht is om te verkopen?

Ik kan je helpen.

Bron: www.000.nl